Carl Barks eller Don Rosa
+11
Louise
hellevad
duck pride
Behnam
ct5000
Donaldist
soer5523
Jonas
Louiseagent007
August
Clara
15 deltagere
Don Rosa vs. Carl Barks
Afstemning
Rosa eller Barks
- [ 9 ]
- [43%]
- [ 12 ]
- [57%]
Totale stemmer: 21
Clara- Hjemmeside-ejer
- Antal indlæg : 453
Point : 91705
Brugeroprettelse : 07/04/09
Alder : 29
Geografisk sted : Denmark
- Indlæg nr. 1
Don Rosa vs. Carl Barks
Hvem er din ynglings?
August- Ande-geni
- Antal indlæg : 370
Point : 91821
Brugeroprettelse : 08/04/09
Alder : 26
Geografisk sted : Helsingør, spidsen af Sjælland.
- Indlæg nr. 2
Sv: Don Rosa vs. Carl Barks
åhh.. Don Rosa hvem ellers.(-:
Louiseagent007- Ande-ekspert
- Antal indlæg : 260
Point : 11716
Brugeroprettelse : 10/04/09
Geografisk sted : - Sjælland.
- Indlæg nr. 3
...self Don Rosa :-D
Jonas- Donaldist af 1. grad
- Antal indlæg : 872
Point : 92252
Alder : 28
Geografisk sted : Danmark
- Indlæg nr. 4
Jeg orker ikke at skrive hele navnet - man han starter med ''D''. ;-)
Jonas
Jonas
soer5523- And
- Antal indlæg : 104
Point : 11547
- Indlæg nr. 5
BARKS!! Hvad går der af jer ?
Clara- Hjemmeside-ejer
- Indlæg nr. 6
Jeg har faktisk valgt ikke og stemme, da jeg simpelt hen ikke kan vælge!!! (og ja jeg ved godt det var mig der startede indlæget)
Donaldist- Mini-anmelder
- Antal indlæg : 103
Point : 11553
- Indlæg nr. 7
Det latterligste man kan sige er at don rosa er bedre end carl barks. Prøv blot at tæmke på hvor tegneserien ville være idag hvis det ikke var for ham - og jeg taler både om Disney og ikke-disney
Clara- Hjemmeside-ejer
- Indlæg nr. 8
Ja, det er netop, derfor jeg ikke vil vælge.....Donaldist skrev:Det latterligste man kan sige er at don rosa er bedre end carl barks. Prøv blot at tæmke på hvor tegneserien ville være idag hvis det ikke var for ham - og jeg taler både om Disney og ikke-disney
- Indlæg nr. 9
.... det har i ret i.... men jeg syndes Carl Barks er den bedste fortæller og den anden bedste tegner... så jeg tænkte mere på tegningerne... så derfor valgte jeg så Don Rosa... selvom Carl Barks er nr. 1 i at fortælle - alså for mig...
Clara- Hjemmeside-ejer
- Indlæg nr. 10
Jeg må så sige at, Don Rosa kan fortælle de mest fantaksiske historier.¨Louiseagent007 skrev:.... det har i ret i.... men jeg syndes Carl Barks er den bedste fortæller og den anden bedste tegner... så jeg tænkte mere på tegningerne... så derfor valgte jeg så Don Rosa... selvom Carl Barks er nr. 1 i at fortælle - alså for mig...
Jeg kan ikke få mig selv til og vælge mellem Carl Barks og Don Rosa, de er lige gode, på hver dere måde...... syntes jeg.......
- Indlæg nr. 11
....ja Don Rosa KAN virkelig fortælle... men Carl Barks gav jo Anders And personlighed også er det jo ham vi ihverfalde gir æren for Andeby... så derfor så er han jo rigtig god til at finde personligheder til de forskellige figure....
August- Ande-geni
- Antal indlæg : 370
Point : 91821
Geografisk sted : Helsingør, spidsen af Sjælland.
- Indlæg nr. 12
Louiseagent007 skrev:....ja Don Rosa KAN virkelig fortælle... men Carl Barks gav jo Anders And personlighed også er det jo ham vi ihverfalde gir æren for Andeby... så derfor så er han jo rigtig god til at finde personligheder til de forskellige figure....
han opfandt jo også størstedelen af figurerne!
- Indlæg nr. 13
lillestyggeulv skrev:Louiseagent007 skrev:....ja Don Rosa KAN virkelig fortælle... men Carl Barks gav jo Anders And personlighed også er det jo ham vi ihverfalde gir æren for Andeby... så derfor så er han jo rigtig god til at finde personligheder til de forskellige figure....
- nemlig...
Donaldist- Mini-anmelder
- Antal indlæg : 103
Point : 11553
- Indlæg nr. 14
Og udover det lavede han også revulotion indenfor tegneserieverdenen: http://www.cbarks.dk/.lillestyggeulv skrev:Louiseagent007 skrev:....ja Don Rosa KAN virkelig fortælle... men Carl Barks gav jo Anders And personlighed også er det jo ham vi ihverfalde gir æren for Andeby... så derfor så er han jo rigtig god til at finde personligheder til de forskellige figure....
Clara- Hjemmeside-ejer
- Indlæg nr. 16
Hvorfor er det du bedst kan lide Rosa, Rup?Rup skrev:don Rosa er bedst
Jeg kan klart også bedst lide Don Rosas, tegninger, men Barks har nu alligevel nogle skjule morsoheder i sine tegninger... Han er også mester i og lave udtryk!
- Indlæg nr. 17
... tja nu kan jeg da´ skrive min begrundelse: Don Rosa´s "speciel effekter" kan jeg godt li´. Alså de der skrammer når AA har været op at slås - og Onkel Joakim da´ han var guldgraver...
Clara- Hjemmeside-ejer
- Indlæg nr. 18
Ja, jeg er enig Don Rosas, tegninger er altid flugt med mange flotte detaljer, det er også en af grundene til hans stil er så speciel...Louiseagent007 skrev:... tja nu kan jeg da´ skrive min begrundelse: Don Rosa´s "speciel effekter" kan jeg godt li´. Alså de der skrammer når AA har været op at slås - og Onkel Joakim da´ han var guldgraver...
ct5000- And
- Antal indlæg : 113
Point : 11532
Geografisk sted : Aalborg
- Indlæg nr. 19
Jeg er enig i at Carl Barks, er bedst da han skabte en del af figurene, og derfor er en clasisk tegner på mange figurer.
Gæst- Gæst
- Indlæg nr. 20
HVAD GÅR DER AF JER? Hvis det ikke havde været for Barks, så ville Starwars ikke eksisterer, Joakim von And ikke eksistere, Don Rosa ville ikke være Disneytegner, Garfield har den gode humor som Barks også har (jeg taler om de gamle striber! De nye er noget bras.) og gæt hvem der havde givet ham denne humor? Donaldismen ville ikke eksistere, Barksismen ville ikke eksistere, og Rosaismen ville heller ikke eksisterer! Videskaben ville faktisk være bagud! Tænk jer lige om og tænk om alle de ting som ville være anderledes hvis Barks ikke havde været her! Hvilket liv ville vi have uden Barks? Et temmelig tomt liv! Derfor har Barks vundet mit hjerte!
Clara- Hjemmeside-ejer
- Indlæg nr. 21
Andreas von And skrev:HVAD GÅR DER AF JER? Hvis det ikke havde været for Barks, så ville Starwars ikke eksisterer, Joakim von And ikke eksistere, Don Rosa ville ikke være Disneytegner, Garfield har den gode humor som Barks også har (jeg taler om de gamle striber! De nye er noget bras.) og gæt hvem der havde givet ham denne humor? Donaldismen ville ikke eksistere, Barksismen ville ikke eksistere, og Rosaismen ville heller ikke eksisterer! Videskaben ville faktisk være bagud! Tænk jer lige om og tænk om alle de ting som ville være anderledes hvis Barks ikke havde været her! Hvilket liv ville vi have uden Barks? Et temmelig tomt liv! Derfor har Barks vundet mit hjerte!
Fuldkommen enig!!
Selvom det ikke er den eneste grund, til jeg kan lide ham......
Jeg syntes også hans, tegninger har noget specielt, som ingen andre har!! Han historier er (for den meste), også i en klasse for sig selv!!
Behnam- Andefan
- Antal indlæg : 81
- Indlæg nr. 22
Don Rosa er bedst! Ikke bare hans FANTASTISKE tegninger og hans historier. Carl Barks er også god til at lave historier, men Don Rosa er bedre til det! Der er mere humor i det Don Rosa laver. Jeg mener HELT bestemt at Don Rosa er bedre!
soer5523- And
- Antal indlæg : 104
- Indlæg nr. 23
Rosa's tegninger er Ca. på højde med Barks's, og derfor vægler jeg Barks, idet at han nærmest er den rette skaber af disney, hans tegninger er bare ikke de bedste :)
Behnam- Andefan
- Antal indlæg : 81
- Indlæg nr. 24
Det er netop dérfor jeg ikke vælger Barkssoer5523 skrev:Rosa's tegninger er Ca. på højde med Barks's, og derfor vægler jeg Barks, idet at han nærmest er den rette skaber af disney, hans tegninger er bare ikke de bedste :)
Clara- Hjemmeside-ejer
- Indlæg nr. 25
Jeg tror også jeg bliver nødt til og vælge Don Rosa, hans tegninger og historier er på en plan, ingen Disney tegner har nået før. Tillgengæld kan jeg ikke forstå, at der er så mange der syntes Carl Bark er dårlig, til og tegne.....