Andeby-centrum forum

Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Andeby-centrum forum

Et donaldistisk forum, hvor I kan diskutere om Anders And m.m.


+3
August
Nicolai
rap and i andeby
7 deltagere

    Hvordan blev du donaldist?

    avatar
    rap and i andeby
    And
    And


    Antal indlæg : 147
    Point : 11002
    Brugeroprettelse : 31/05/09
    Geografisk sted : Danmark (desværre)

    Hvordan blev du donaldist? Empty Hvordan blev du donaldist?

    Indlæg af rap and i andeby Lør 3 Okt - 12:46

    Nogen kan med sikkerhed sige at på den og den måde, på det og det tidspunkt, blev man donaldist...
    Jeg blev donaldist, da min storebrors kærestes lillebror (langt ude, ikke?), gav mig en masse AA-blade, selvom jeg ikke kendte ham overhovedet.. I blandt dem var Don Rosas "Skrald og Skatte". For første gang i mit liv, syntes jeg at en tagener tegnede bedre end nogen anden, og for første gang i mit liv, blev jeg så grebet af en historie, at jeg kunne læse dne flere gange i træk. Da AA-Ekstra så lancerede Solens Søn, blev jeg endnu en gang grebet, og jeg begyndte at interresere mig for tegnerne og forfatterene..
    Det var sådan jeg blev donaldist.
    Er der andre af jer der har dte på samme måde - med at kunne sige "Lige præcis dér blev jeg donaldist"?
    Nicolai
    Nicolai
    Ande-ekspert
    Ande-ekspert


    Antal indlæg : 157
    Point : 20812
    Brugeroprettelse : 02/07/09
    Alder : 26
    Geografisk sted : Danmark

    Hvordan blev du donaldist? Empty Sv: Hvordan blev du donaldist?

    Indlæg af Nicolai Lør 3 Okt - 13:06

    Det startede med, at min far ville have mig til at læse hans gamle "Fantomet" blade.. Ind imellem bladene, var der et Anders And-blad fra 1975.. Jeg satte mig til at læse den, og blev grebet af den første historie "Brugbar bule".. Min far fandt hurtigt ud af, at jeg læste det blad igen og igen... Han gav mig så sin samling der indeholdt: "Mange jumbobøger," "nogle lomme-anden," "Mange Anders And-blade" og mange ekstra hæfter, gave-hæfter osv.... Dengang var jeg 5-6 år.
    Som 9-10 årig, blev jeg medlem af andeby.dk. Derinde tog jeg ikke alvorligt at det var en Donaldistisk side. Men som 11-årig voksede min intereresse for andes and enormt. Jeg kunne pludselig CB og DR, bedre end nogen andre tegnere.. Da jeg blev 12, blev min interresse for CB, mindsket meget, da jeg læste "Solens søn." Det var sådan jeg blev donaldist...
    August
    August
    Ande-geni
    Ande-geni


    Antal indlæg : 370
    Point : 91347
    Brugeroprettelse : 08/04/09
    Alder : 26
    Geografisk sted : Helsingør, spidsen af Sjælland.

    Hvordan blev du donaldist? Empty Sv: Hvordan blev du donaldist?

    Indlæg af August Lør 3 Okt - 13:28

    Det startede, da min far, da jeg var hmm.. omkring 5-6 år hvor min far fortalte mig en masse om da han var ung om købte tegneserier i tegneseriebutikken Fantask.
    Det synes jeg lød spændende.. men jeg havde ikke rigtigt lyst til at samle på det. Så da jeg blev 7-8 år, læste jeg i et Anders And-blad fra min storebrors gamle abonnement. Så læste jeg endnu mere, mere og mere. Indtil min far købte Jumbobog nr. 17 til mig. Den røg ned på en uge (jeg læste jo ikke så hurtigt dengang). Og så købte jeg i store laser Jumbobøger. Det stoppede sådan lidt hen ad vejen, og nu købte jeg dem kun om sommeren. Så i sommeren 2008 købte jeg nogle Jumbobøger og læste påen ferie. Der fortalte min far så igen om hans barndom, og så viste han mig Fantasks hjemmeside. Og så begyndte samlingen, så kom jeg til Fantask og købte, så begyndte jeg at købe over nettet.. og inden længe var bankbogen nær tom.

    Sådan startede jeg som donaldist.. :-)
    Louise
    Louise
    Anmelder
    Anmelder


    Antal indlæg : 255
    Point : 11131
    Brugeroprettelse : 05/06/09
    Geografisk sted : Danmark

    Hvordan blev du donaldist? Empty Sv: Hvordan blev du donaldist?

    Indlæg af Louise Lør 3 Okt - 19:27

    Min storebror har abonnement på Anders And og Co. og på et tidspunkt fik jeg lige pludselig øje på en hel masse Anders And blade og jeg begyndte at læse i dem. Jeg synes det var sjovt at læse, og så købte jeg Anders And Ekstra. Interessen blev større og større og sådan blev jeg donaldist :-)
    Anders
    Anders
    Blad-læser
    Blad-læser


    Antal indlæg : 31
    Point : 10649
    Brugeroprettelse : 20/09/09
    Alder : 27
    Geografisk sted : Planeten Jorden

    Hvordan blev du donaldist? Empty Sv: Hvordan blev du donaldist?

    Indlæg af Anders Lør 3 Okt - 19:39

    Min far havde en masse Anders And-blade, og dem har jeg så kigget i siden jeg var 5 år gammel. Min mani for Jumbobøger startede med at jeg fik foræret Jumbobog nr 278 af en af mine venner da jeg var omkring 9 år gammel.
    Clara
    Clara
    Hjemmeside-ejer
    Hjemmeside-ejer


    Antal indlæg : 453
    Point : 91231
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 28
    Geografisk sted : Denmark

    Hvordan blev du donaldist? Empty Sv: Hvordan blev du donaldist?

    Indlæg af Clara Søn 4 Okt - 10:44

    Jeg har altid godt kunne lide Anders And.
    Selv da jeg var helt lille, så jeg gamle Anders And tegnefilm.
    Det første Anders And blad jeg fik (som jeg stadig har), fik jeg da jeg var 5 år (år 2000). Senere fik jeg vidst også en Jumbobog af min fætter - som har en ret stor samling.

    Da jeg fyldte 7 år, fik jeg mit første abonnement - jeg kunne dog stadig ikke helt, læse bladet, så min far læste det for mig.

    Lige siden sommeren 2006, da jeg var 11, har jeg været donaldist - og købt både Jumbobogen og Anders And bladet fast.
    Jonas
    Jonas
    Donaldist af 1. grad
    Donaldist af 1. grad


    Antal indlæg : 872
    Point : 91778
    Brugeroprettelse : 07/04/09
    Alder : 28
    Geografisk sted : Danmark

    Hvordan blev du donaldist? Empty Sv: Hvordan blev du donaldist?

    Indlæg af Jonas Tirs 6 Okt - 15:27

    Da min far og hans bror var små børn, havde de hundredevis af Jumbobøger, dem fik jeg... og så begyndte jeg lige så stille at læse dem. Og nu.... :-)




    Jonas

    Sponsoreret inhold


    Hvordan blev du donaldist? Empty Sv: Hvordan blev du donaldist?

    Indlæg af Sponsoreret inhold


      Lige nu er det Fre 29 Mar - 10:01